söndag 13 april 2008

Spel kväll och besök hos gammel morfar!!

Tjaba Tjena min fans!!


Denna helgen bara flög förbi. Igår var jag vaken hela dagen nästan och en hel del under kvällen.. hehehe. Morsan blev lite orolig och trodde de var någe fel på mig. farsan lugna henne och sa att jag helt enkelt bara var pigg säkert. Jag har börjat ta mina AD- vitamin droppar. Kan ju faktiskt vara därför som jag är lite piggare än innan. Sen säger morsan att jag äter som en häst.

Vilket faktiskt är sant. Kan jag rå för att mjölk är mmmmmm jummy....


Nåja åter till min helg här nu. har så lätt att komma på sidospår. e samma sak när jag ska äta kan jag berätta. Vi var hos mormor susse och morfar igår. jag ville inte direkt sova så morsan fick slänga i sig maten. tacos, tyckte att mjölken var lite extra kryddad idag. men det smaka gott det med så jag kan nog bli en halv mexican sen ska ni se.


Sen för att jag skulle sova försökte Mormor Susse och Morfar vagga mig och gosa med mig. jag kan upplysa er om att jag inte gick på den lätta. bara en liten stund. så fort nån ja ner mig så vart jag klar vaken.. hehe.


Men det blev en bra bild morsan fick taget i alla fall. Eller hur...


Sen idag så var mamma väldigt trött, för som satt och spela TP (trivial persuit) till klockan var runt ett på natten. tycker hon får skylla sig själv. Men hon vann över morfar i alla fall. men kommer bli mobbad för att hon inte kunde frågan om hur många celler ett tolvvolts batteri har.... morsan då du vet ju att det är sex celler...... Farsan tyckte nästan det var pinsamt..


Så förmiddagen gick mest åt att vila och fixa lite hemma. sen på eftermiddagen åkte vi till trädgårdstaden där min gamel morfar bor. var första gången jag träffa honom. han var jätte snäll och morsan och Farsan blev bjudna på tårta som jag kommer få smaka lite av sen. Morsan lova mig de. I mjölken dumbommar..... jag får inte äta någe annat ju...


Ja, efter det så bar det av hemmåt och vi var en snabbis och kolla hur det gick för mormor susse i stugan med städning och utrotning av mössen som bott där i vinter. hehehe Fanns inga kvar nu men en mus hade gnagt sönder slangen till disk maskinen så det blir till att handla ny. mormor susse fick lite mer att städa upp.. fullt med vatten på golvet.


Min morbror love höll på att leka med sitt luftgevär. vilket morsan också prova lite. men sen var morsan trött igen. Så vi åkte hem och sov på soffan och glodde på smallville. vi är nu inne på säsong 5.


Nej, nu måste jag sova för natten säger morsan så jammasen på och så höres vi snart igen


Kram kram


Speciellt kram till jonathan vi kommer snart och hälsar på dig i stockholmos...


Jag ska erövra staden............hehehe


1 kommentar:

Jonathan sa...

Du är välkommen! Ska lära dig alla hyss jag hunnit lära mig...

Kram Från Jonathan

Ps. Mamma och Pappa hälsar oxå! Ds.