tisdag 15 april 2008

Tråk Måndag och underbar tisdag!

Tjaba Tjena!!



vilka dagar jag har haft alla mina vänner. Igår måndagen då hade jag inte kul alls. hade mag knip mest hela dagen vilket gjorde att jag inte sov någe längre stunder på hela dagen. sov i en halv timme var vaken sen i två timmar och så små åt jag bara under dagen. Morsan blev lite orolig för mig. Men sen när farsan kommit hem och båda sitter och fusar (kelar) magen så somnar man ju så klart. Så jag somna vid nio tiden och morsan som var helt slut efter att hållt på att sysselsätta mig hela dagen gick och la sig ganska snabbt med. hehehe men jag sov till morgonen vakna vid sex tiden och var VRÅL HUNGRI.... som tur var hade morsan laddat upp med massor med mat.





Sen idag då efter en stadig frukost och kel i sängen med Farsan tills han skulle gå upp för att åka till jobbe ( vid 8 ) så packa morsan vår väska och vagn och kamera. sen bar det iväg Willys och tant Annika som jobba idag. morsan var tvungen att handla skorpor till kaffet. efter det åkte vi till mormor susse där vi stanna en snabbis för att käka både jag och morsan, samt ställa bilen där. dumt att köra bil i stan när det är underbart vår väder.



Därefter gick vi till BVC där fick vi reda på att jag blivit smartare för nu är jag 37 runt huvudet och inte 35 längre, hehehe tänk så mycke min hjärna växer varje dag jämnfört med morsan och alla andra gamlingar.. hehehhe jag e super duper smart ju.



Sen har jag gått upp ytterligare 350gr i vikt och är nu 54,5 cm lång. kommer snart växa om morsan..



Efter BVC gick vi upp till trädgårds staden där vi först hälsa på hos Gammel morfar. Där jag fick lite krubb i magen igen och morsan drack lite kaffe och hjälpte gammelmorfar flytta en fåtölj och fixa hans cd spelare. medans jag låg i min insats och myste en stund. Tyvärr vill nu inte min gammel morfar inte heller vara med på foto i min blogg. synd.


Här är i alla fall jag hos Gammel Morfar.




Sen gick vi vidare och eftersom vi ändå var i trädgårdstaden gick morsan och jag inom Tant therese med för att se vad hon hitta på. Hon tyckte hon behövde komma ut och gå en runda så hon gick med oss ner på stan där morsan skulle handla några saker. Men dom snacka så mycke så jag somna på en gång i vagnen. Ett attans kacklande på dom två när dom kommer samman helt otroligt.



När vi sedan var på väg upp till bilen igen från stan, mötte vi ett av mina fans som brukar vara inne på min blogg och läsa. vilket jag inte visste eftersom hon inte gett mig någon kommentar. så nu hänger vi ut henne här..


Morsans Kusin är det förresten Angela. hehehhe


Den andra som lutar sig ner i vagnen är Tant Therese, hon var snäll och fixa så jag inte fick sol i ögonen. tack tant Therese.


Efter det så tyckte morsan att det var dags att släpa Mormor Susse på en promenad med. så vi gick en runda till och fick upp aptiten igen, så jag käka igen när vi kom tillbaka till Mormor Susse och Morfar. Efter det lasta Morsan in grejerna i bilen och vi åkte hem till Farsan som slutat jobba och vänta på oss hemma.





Sen var denna dag slut och detta är sista bilden för dagen när jag sov gott efter en hel dag i vagnen och massor med motion för morsan som sprungit runt i hela Lasholmos... hehehehe Medans jag mest såg ut som på bilden.



Kram Kram


Ses min Fans... Träffas vi så hängs ni ut här... "om ni vill hängs ni ut här, tycker Morsan, Det tycker inte jag."

Men då måste ni först ge er tillkänna på kommentarer... Med andra ord tycker jag att jag fått lite lite kommentarer....... Små ler.



1 kommentar:

Anonym sa...

Dags att lämna lite kråkor då! Just nu käkar jag men jag kan göra flera saker samtidigt! Bra att du växer! väx väx så vi kan brottas snart... Idag har jag min första feber nästan 39, men jag fick spruta igår så det bror på den...RAAp så nu var jag klar!

dreggelpuss från Hugo med genom mamma