måndag 28 april 2008

Veterinären!!

Tjaba Fans!!

Vilken DAG...... Det börja med att jag vakna tidigt redan vid 4 tiden och var hungrig och sedan var man inte trött. men små slumra i nån timme för att sedan väcka morsan igen om mer mat sen slumra en timme till och sen väcka henne igen. största nöjet.
När kl sedan var 8 fick morsan ringa veterinären och boka tid till en av mina Katter Nellie. Hon har hostat lite konstigt de senaste dagarna och morsan blev lite orolig eftersom hon nu inte äter så bra heller. Så vi åkte till veterinären och dom behöll henne där under dagen, Stackars nellie tyckte lite synd om henne för dom sövde henne och stoppa ner saker i halsen för att kolla så det inte satt fast någe där. Men det blev en kur med antibiotika som ska spädas med god mat och blir hon inte bättre får jag åka dit med henne igen. Så nu håller jag sten hård spann på henne för morsan har ju fullt upp med mig.

Sen var jag hos Karsten, Madsen autoteknik. Det är han som är grym på bilar. I alla fall min och Farsans Passat. Vår bil. Morsan får bara köra den till Låns för oss. Hon bara tar i sönder den hela tiden ju och repar lacken och sådant. Nu hade hon lyckats med att lossa en vajer i bakdörren på förar sidan så den gick inte att öppna från utsidan. Men karsten fixa det på 5 min. Han e duktig han jag ska bli så duktig på bilar jag med. Men det ska bara vara min hobbie..... Som jobb ska jag nog bli chef.. hehehe verkar vara ett bra jobb. Jag chefar ju redan liksom över Morsan och Farsan...

Sen i eftermiddags så Baka morsan kaka, Luktade gott lite taskigt att man inte kan smaka lite. får se om mjölken imorgon är lite sötare än vanligt. ;o) med banan, Päron och choklad smak.
visst låter det gott.
Sen fick jag mig ett bad med och har blivit ren och snygg. så nu är jag så trött så jag orkar helt enkelt inte diktera mer för morsan för mina ögon lock är nere vid knäna och jag tittar vad som finns bakom mina dom hela tiden. Sov gott för det ska jag göra. Morsan har ju inte haft tid att ta några foto på hela dagen hon har ju bara sprungit runder hela tiden. ;o)

Chilla lugnt

Kram Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj! Vad ni hunnit med mycket! Du kör ordentligt med morsan ser jag... Kaka verkar ju smaskigt, men jag förmodar att det är för sent för en smakbit!? Vi ses i em! Då ska jag pussa på dig lite! /mormor susse